16/10/09

κωλοτούμπες και με το Σουρή και με τον Καβάφη



διαβάζοντας καποιες εφημερίδες,παρατηρώντας κάποιους τηλεσχολιαστες και οχι μόνο....και στην μπλογκόσφαιρα...με την αναδειξη της νεας κυβερνήσεως και την νέαν κατάστασιν που διαμορφώνεται.........

θυμηθηκα το στιχάκι του Σουρή[απο τις ''προγραμματικές δηλώσεις''στην πρωτη εκδοση του ''Ρωμιού''[φυσικα απο τον σαραντάκο ,ανευ συστάσεων]και υπο τον τίτλο

''εμπρος λοιπόν''

''Θα είμαι δημοκρατικός κατά τας περιστάσεις

μα θα ’μαι και βασιλικός, θα είμαι ό,τι θέλω·

θε να γυρεύω κάποτε κι εγώ επαναστάσεις,

αλλ’ όμως και στους βασιλείς θα βγάζω το καπέλο.''

=============================================================

Αλλά οπωσδήποτε ο Καβάφης στο ''ας φρόντιζαν'' δίνει αναγλυφα την εικόνα του λαμόγιου,κωλοτούμπα,τυχοδιωκτη,καπάτσου κλπ που αξιοποιει ολες τις καταστάσεις,και ειναι ασσος στις οβιδιaκές μεταμορφώσεις

Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Aυτή η μοιραία πόλις, η Aντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.

Aλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Aριστοτέλη, Πλάτωνα·
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Aπό στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ’ έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Aλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες, πέρσι·
κάπως γνωρίζω (κ’ είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις, και παληανθρωπιές, και τα λοιπά.

Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.

ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΑ ''ΠΑΙΔΙΑ''!

LinkWithin

http://pentanostimi.blogspot.com/2009/10/blog-post_11.html
Oι ανόητοι θεωρουν οτι το να αστειεύεσαι

σημαίνει πως δεν εισαι σοβαρός

κι οτι ενα παιχνίδι με τις λέξεις δεν αποτελει απάντηση

paul valery

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΔΑΝΑΗ -ΑΣ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΓΙΑ ΛΙΓΟ

ΑΛΛΗ ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΔΑΝΑΗ -ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΜΟΝΑΔΙΚΟ--LOU REED-PETE TAOUSEND-PALE BLUE EYES