16/10/09

κωλοτούμπες και με το Σουρή και με τον Καβάφη



διαβάζοντας καποιες εφημερίδες,παρατηρώντας κάποιους τηλεσχολιαστες και οχι μόνο....και στην μπλογκόσφαιρα...με την αναδειξη της νεας κυβερνήσεως και την νέαν κατάστασιν που διαμορφώνεται.........

θυμηθηκα το στιχάκι του Σουρή[απο τις ''προγραμματικές δηλώσεις''στην πρωτη εκδοση του ''Ρωμιού''[φυσικα απο τον σαραντάκο ,ανευ συστάσεων]και υπο τον τίτλο

''εμπρος λοιπόν''

''Θα είμαι δημοκρατικός κατά τας περιστάσεις

μα θα ’μαι και βασιλικός, θα είμαι ό,τι θέλω·

θε να γυρεύω κάποτε κι εγώ επαναστάσεις,

αλλ’ όμως και στους βασιλείς θα βγάζω το καπέλο.''

=============================================================

Αλλά οπωσδήποτε ο Καβάφης στο ''ας φρόντιζαν'' δίνει αναγλυφα την εικόνα του λαμόγιου,κωλοτούμπα,τυχοδιωκτη,καπάτσου κλπ που αξιοποιει ολες τις καταστάσεις,και ειναι ασσος στις οβιδιaκές μεταμορφώσεις

Κατήντησα σχεδόν ανέστιος και πένης.
Aυτή η μοιραία πόλις, η Aντιόχεια
όλα τα χρήματά μου τάφαγε:
αυτή η μοιραία με τον δαπανηρό της βίο.

Aλλά είμαι νέος και με υγείαν αρίστην.
Κάτοχος της ελληνικής θαυμάσιος
(ξέρω και παραξέρω Aριστοτέλη, Πλάτωνα·
τι ρήτορας, τι ποιητάς, τι ό,τι κι αν πεις).
Aπό στρατιωτικά έχω μιαν ιδέα,
κ’ έχω φιλίες με αρχηγούς των μισθοφόρων.
Είμαι μπασμένος κάμποσο και στα διοικητικά.
Στην Aλεξάνδρεια έμεινα έξι μήνες, πέρσι·
κάπως γνωρίζω (κ’ είναι τούτο χρήσιμον) τα εκεί:
του Κακεργέτη βλέψεις, και παληανθρωπιές, και τα λοιπά.

Όθεν φρονώ πως είμαι στα γεμάτα
ενδεδειγμένος για να υπηρετήσω αυτήν την χώρα,
την προσφιλή πατρίδα μου Συρία.

απο της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές

Διαβαζοντας στο προγραμμα,για εμπέδωση,[πάντα το αγοράζω μετα την παράσταση,για την οποια, σχεδον δεν μαθαίνω σκοπιμως,τιποτε πριν,για να εχω μια δική μου ματιά ,με μοναδικο κριτήριο αν με αγγίξει η οχι η παράσταση]

διαβαζοντας λοιπον το προγραμμα συμπληρωσα οσα εργα δεν ειχα θυμηθεί

-η Κάτια Γέρου ερμηνεύει

αποσπάσματα και τραγούδια από τα έργα:
«Λεωφορείο ο Πόθος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1949)
«Τριαντάφυλλο στο Στήθος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1957)
«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1947)
«Ματωμένος Γάμος» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1949)
«Γυάλινος Κόσμος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το1946)
«Ευρυδίκη» του Ζαν Ανούιγ (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1959)
«Το Γλυκό Πουλί της Νιότης» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1960)
«Ο Κύκλος με την Κιμωλία» του Μπέρτολντ Μπρεχτ (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1957)


15/10/09

ανοιχτά κεντρα φιλοξενιας μεταναστών-συγκεντρωση διαμαρτυρίας

δημοσιευω μέιλ που ελαβα απο μεταναστευτικές κοινότητες


''Συγκέντρωση το Σάββατο 17 Οκτωβρίου στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 12 το μεσημέρι

απαιτουμε

Ανοιχτά κέντρα φιλοξενίας και όχι φυλακές

Άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες

Κανένας άνθρωπος δεν είναι λαθραίος

Εβδομάδα πανευρωπαϊκής δράσης ενάντια στα κέντρα κράτησης μεταναστών

Τα κέντρα «υποδοχής»-φυλακές μεταναστών και τα κρατητήρια των αστυνομικών τμημάτων είναι χώροι όπου η βαναυσότητα αποτελεί τον κανόνα και τις περισσότερες φορές οι ίδιες οι συνθήκες κράτησης συνιστούν βασανισμό.

Ο πρόσφατος θάνατος του εικοσιπεντάχρονου πακιστανού Μοχάμεντ Καμράν Ατίφ μετά από κράτηση και βασανισμό του στο Αστυνομικό Τμήμα Νίκαιας το καταδεικνύει με τον πιο τραγικό τρόπο και έρχεται να προστεθεί σε έναν μακρύ κατάλογο θυμάτων μιας ανεξέλεγκτης και μονίμως ατιμώρητης βίας αστυνομικών σε βάρος μεταναστών. Είναι ένα ακόμα ρατσιστικό έγκλημα που οπλίστηκε από τις πολιτικές του φόβου και της μηδενικής ανοχής, από την ξενοφοβική εκστρατεία των ΜΜΕ, από τη συστηματική προσπάθεια ενοχοποίησης των μεταναστών για τα κοινωνικά προβλήματα.

Τους περασμένους μήνες οι εκτεταμένες επιχειρήσεις σκούπα και οι εκκενώσεις χώρων μαζικής διαμονής μεταναστών και προσφυγικών καταυλισμών σε συνδυασμό με το νέο νόμο για την ελάχιστη 6μηνη κράτηση των μεταναστών, επιδεινώσαν σε ακραίο βαθμό τις ήδη άθλιες συνθήκες κράτησης.

Τον Αύγουστο, εκατοντάδες άνθρωποι από όλη την Ευρώπη συμμετείχαν στις αντιρατσιστικές κινητοποιήσεις του NoBorder camp στη Λέσβο και κινητοποιήθηκαν ενάντια στις ευρωπαϊκές πολιτικές μετανάστευσης και στο αίσχος του κέντρου κράτησης μεταναστών της Παγανής. Αυτή τη βδομάδα σε συνέχεια των κινητοποιήσεων αυτών διαδηλώνουμε σε δεκάδες ευρωπαϊκές πόλεις ενάντια στην φυλάκιση των μεταναστών, για το οριστικό κλείσιμο της φυλακής της Παγανής. Εκεί, όπως και σε δεκάδες άλλους χώρους κράτησης μεταναστών κρατούνται συστηματικά ανήλικοι, έγκυες γυναίκες και άρρωστοι, σε συνθήκες απίστευτου συνωστισμού, χωρίς ή με ελάχιστο προαυλισμό και με συνθήκες υγιεινής που είναι αδύνατο να περιγραφούν.

Αντιρατσιστικές οργανώσεις και μεταναστευτικές κοινότητες αντιστεκόμαστε στη φυλάκιση των μεταναστών χωρίς χαρτιά και τις απελάσεις σε χώρες καταγωγής και «τρίτες» χώρες, σε αυτήν την πολιτική που αντιμετωπίζει την μετανάστευση ως έγκλημα και τους κατατρεγμένους του κόσμου ως εισβολείς. Είναι μια πολιτική που εκφράζει την ένοχη αδιαφορία της Ευρώπης για τους πολέμους και την ακραία φτώχια που ωθούν χιλιάδες ανθρώπους στη μετανάστευση.

Η προηγούμενη, όπως και η τωρινή κυβέρνηση, ακολουθώντας τις επιταγές μιας διαρκώς αυταρχικότερης και ξενόφοβης Ευρωπαϊκής Ένωσης, θέτουν ως πρώτο στόχο «μεταναστευτικής πολιτικής» την «πάταξη της λαθρομετανάστευσης», την ανακοπή δηλαδή των μεταναστευτικών ροών προς τις χώρες της δυτικής και βόρειας Ευρώπης. Με την στρατιωτικοποίηση των συνόρων και τις επιχειρήσεις αποτροπής στον Έβρο και το Αιγαίο και με την διαμόρφωση ενός απάνθρωπου συστήματος κράτησης η Ελλάδα έχει αναλάβει τη βρώμικη δουλειά, το ρόλο του συνοριοφύλακα της Ευρώπης, καταπατώντας τα δικαιώματα και εγκλωβίζοντας χιλιάδες μετανάστες στην επικράτειά της και στο περιθώριο.

http://www.noborderlesvos09.gr, http://lesvos09.antira.info

Αντιρατσιστικές Οργανώσεις και Μεταναστευτικές Κοινότητες''

------------------------------------------------------------------------------------------------

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ Ο ΜΟΧΑΜΕΝΤ ΚΑΜΡΑΝ ΑΤΙΦ[ΠΗΓΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ]

http://www.imerisia.gr/default.asp?catid=12410

'''..........Η Πακιστανική Κοινότητα Ελλάδας, η Κίνηση «Ενωμένοι ενάντια στον ρατσισμό και τη φασιστική απειλή», καθώς και ο αδελφός του νεκρού, Ναβίντ, καταγγέλλουν πως ο νεαρός Πακιστανός υπέστη στα τέλη του Σεπτέμβρη ξυλοδαρμό και βασανιστήρια από άνδρες του Α.Τ. Νίκαιας.

«Με τα χέρια δεμένα πίσω τον κρέμασαν και τον χτυπούσαν με ρόπαλα στο σώμα», «του έβαλαν καλώδια στα χέρια και στα γόνατα και του έκαναν ηλεκτροσόκ» είναι οι καταγγελίες του 18χρονου Ναβίντ, αδελφού του Μοχάμεντ Καμράν Ατίφ.

Νεκρός Πακιστανός στη Νίκαια από βασανιστήρια αστυνομικών


Οπως περιέγραψε χθες ο ίδιος, «ήταν νύχτα όταν εισέβαλαν στο σπίτι μας 10-15 αστυνομικοί, όπου βρισκόμασταν εγώ, ο αδελφός μου και δύο άλλοι Πακιστανοί. Αφού έσβησαν τα φώτα, μας χτύπησαν και μας ρώτησαν ποιος είναι ο Καμράν». Σύμφωνα με τις περιγραφές του Ναβίντ, οι αστυνομικοί ξυλοκόπησαν τον αδελφό του με κλωτσιές και μπουνιές, ενώ τον έσυραν έξω τραβώντας τον από τα πόδια, με αποτέλεσμα το κεφάλι του να χτυπά στα σκαλιά.

Ηταν 2.00 τα ξημερώματα της 28ης Σεπτεμβρίου. Ο Πακιστανός αφέθηκε ελεύθερος την 1η του Οκτώβρη.

«Οταν γύρισε πίσω είχε μαύρα σημάδια παντού κι έλεγε πως δεν μπορεί να σταθεί, να κοιμηθεί, ούτε να κάτσει πάνω σε μαξιλάρι. Επειτα από λίγες μέρες πέθανε», υποστηρίζει ο Ναβίντ.''


μουσεια ελιάς κι απο λάδι..........


απορίες εχω
απαντήσεις οχι
το καλοκαίρι περιδιαβαίνοντας τη Μυτιλήνη και τα χωρία αυτης εμαθα πως οι περιφημοι ελαιώνες λογω εξευτελιστικής τιμής πωλησης του λαδιου,εγκαταλειπονται σιγά-σιγά απο τους παραγωγούς ''με το ζορ' θα βγαζουμε το δκο μας λαδ'']
ελιες,ελιες,σε καθε σπιθαμη γης σχεδόν,παμπάλαιες,τεράστιοι κορμοί,αλλά ακμαίες, προσφερουν ακομα σε χέρια μη προσφερόμενα πλέον....[το ισπανικο λαδάκι ειναι φθηνότερο]
πανεμορφες εικόνες με τα λιοδενδρα γερά και πεισματάρικα να στέκονται με τα ασημενια φύλλα τον Αυγουστο.
Ισως να παραμείνει μονο το Μουσειο ελαιοτριβείου στην Αγια Παρασκευή για να θυμιζει πως σε αυτη τη γή,κάποτε,υπηρχε ''χρυσός''.
Ιδια σχεδόν εικονα στη Λευκάδα ,ελαιοδενδρα παντού,και η ιδια επωδός''δεν συμφερει πια παρα μονο να βγαζουμε το δικο μας λαδι]λυπαμαι που δεν θυμάμαι την τιμή ανα κιλο που τους δινεται.
Θλιψη για τοπους ευλογημένους ,με τα λιοδενδρα να δινουν ζωή απο αρχαιοτάτων χρόνων.Ζωή που δεν τη θελει πια η αγορά,η ΕΕ,ο καταμερισμός για το τι θα παράγει η κάθε χώρα.
Γεμισαμε Μουσεια Ελιάς [σπουδαίο αυτο,δε λεω]αλλά το λαδάκι μας το ...βγάλανε
περισσότερα για τα μουσεια ελιας δες
http://www.oliveoilmuseums.gr/ecportal.asp?id=57&nt=18&lang=1


και ολιγα αλλά πολυ χρήσιμα απο wikipidia

Είναι δέντρο αειθαλές, έχει φύλλα αντίθετα, λογχοειδή, δερματώδη, σκουροπράσινα στην άνω επιφάνεια και αργυρόχροα στην κάτω.

Τα άνθη της είναι λευκωπά, μονοπέταλα και πολύ μικρά, σχηματίζουν ταξιανθία βότρυος και εμφανίζονται προς το τέλος Μαΐου, ενώ ο καρπός ωριμάζει και συλλέγεται κατά τα τέλη του φθινοπώρου και αρχές του χειμώνα. Ο κορμός της ελιάς είναι οζώδης και καλύπτεται από τεφρόφαιο φλοιό.

Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ. Ελαία, Olea) είναι γένος καρποφόρων δένδρων της οικογένειας των Ελαιοειδών (Oleaceae), το οποίο συναντάται πολύ συχνά και στην Ελλάδα. Ο καρπός του ονομάζεται επίσης ελιά και από αυτόν παράγεται το ελαιόλαδο. Η ελιά υπήρξε το σύμβολο της θεάς Αθηνάς.

Ο καρπός της ελιάς είναι πολύ βασικός για την Μεσογειακή διατροφή, τόσο ως εδώδιμος όσο και επειδή από αυτόν παράγεται το ελαιόλαδο.

Είναι γνωστή από την αρχαιότητα. Καλλιεργούνταν στην Αρχαία Ελλάδα και οι ελιές και το ελαιόλαδο αποτελούσαν σημαντικά εμπορικά προϊόντα.

Η ελιά είναι γνωστή από τους αρχαιότατους χρόνους, και πιθανότατα κατάγεται από το χώρο της ανατολικής Μεσογείου. Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική παράδοση, πατρίδα της ελιάς είναι η Αθήνα και η πρώτη ελιά φυτεύτηκε από την Αθηνά στην Ακρόπολη.

Οι Έλληνες ήταν ο πρώτος λαός που καλλιέργησε την ελιά στον ευρωπαϊκό μεσογειακό χώρο. Την μετέφεραν είτε Έλληνες άποικοι είτε Φοίνικες έμποροι. Όπως αναφέρει ο Πλίνιος, κατά το 580 π.Χ, ούτε το Λάτιο ούτε η Ισπανία ούτε η Τύνιδα γνώριζαν την ελιά και την καλλιέργειά της.[1] Η ελιά ευδοκιμεί σε κλίματα εύκρατα χωρίς ακρότητες θερμοκρασίας (με μέση ετήσια θερμοκρασία 16οC) και υγρασίας, για αυτό είναι ευρύτατα διαδεδομένη στη μεσογειακή ζώνη (όπως στην Ελλάδα, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Τουρκία, και την Αλγερία και αλλού)

14/10/09

το νεο blog του βλαχοκυριλέ[και Νου δου και λάιτ]




παιδια να μη χανόμαστε......για οσους εχασαν τα ίχνη αυτου του μυστακοφόρου με το φέσι[κατι σαν αβανταδόρος στα βλάχικα της Βάρης........]

του ΝΟΥ ΔΟΥ ΚΑΙ ΛΑΙΤ [ΚΑΙ ΡΑΙΤ]

ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΤΟ ΦΙΛΟΘΕΑΜΟΝ ΚΟΙΝΟ ΟΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΣΤΕΚΙ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

http://mentalmolecule.blogspot.com/

ΥΓ=η φωτο ειναι απο το παλιο του στέκι...τώρα το γύρισε

12/10/09

κουιζ για πολυ δυνατούς λύτες[για να δούμε]


ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΙΠΕ
''Η πολιτική ανυπακοή ειναι απαράγραπτο δικαίωμα κάθε πολιτη.Αν το αρνηθει,θα σταματήσει να ειναι ανθρωπος.

Η πολιτική ανυπακοή δεν οδηγει ποτέ στην αναρχία,ενω η ανυπακοή στους ποινικούς νόμους
μπορεί να οδηγήσει
Επειδή διατρέχει τον κίνδυνο να εξαφανιστεί,καθε κράτος καταστέλλει την ανυπακοή στους ποινικούς νόμους με δυναμικές μεθοδους.
Αν ομως προσπαθούσε να σταματήσει την πολιτική ανυπακοή,θα ηταν σαν να ηθελε να φυλακίσει τη συνειδηση.''

επιλογες
1]Μοντεσκιέ
2]Χάνα Αρεντ
3]Γκαντι
4]Ζίζεκ

[ληψη βοήθειας επιτρέπεται,ο ευρων τη λύση κερδίζει μια θεση στον παράδεισο]

11/10/09

ΑΙΝΤΑ

[το 1813 γεννήθηκε ο Τζιουζέπε Βέρντι (Giuseppe Fortunino Francesco Verdi, ιταλος μουσικος συνθέτης, από τους διασημότερους στο είδος της όπερας. Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα έργα του ανήκουν οι όπερες Ριγκολέττο, Τραβιάτα και Αΐντα.
Η Αΐντα είναι τίτλος δημοφιλούς όπερας (λυρικό μελόδραμα) σε 4 πράξεις και 7 σκηνές, στίχους του Γκιζλατζόνι και μουσική του Τζουζέπε Βέρντι, που παίχθηκε για πρώτη φορά στο Χεδιβικό βασιλικό θέατρο (όπερα) του Καΐρου στις 24 Δεκεμβρίου του 1871 παρουσία αξιωματούχων της χώρας, υψηλών καλεσμένων και του συνόλου των διπλωματών.
για την υποθεση της οπερας εδω

διαβάστε σήμερα στην αυγη

......''Διότι η Αριστερά έχει νόημα μόνον ως εργαλείο κοινωνικής αλλαγής, όχι ως αυτοσκοπός, όχι ως συλλογική ιδιοτέλεια.
Η συλλογική ιδιοτέλεια δεν προσφέρει αρκετές καρέκλες σε όλους και συχνά υποχωρεί μπροστά στην προσωπική ιδιοτέλεια: αφθονούν γύρω μας οι περιπτώσεις όπου κάποιο αριστερό παρελθόν αποτελεί διαβατήριο κοινωνικής ανόδου.''
[αποσπασμα απο την αναλυση του Βένιου Αγγελόπουλου,καθηγητή του ΕΜΠ, για τα αποτελεσμάτα των εκλογών[πισω απο τους αριθμούς],
επισης, σημερα,στην ΑΥΓΗ της Κυριακής
δειτε τους ''αντιεξουσιαστές της εξουσίας''του Νικόλα Σεβαστάκη
''''Σε αυτές τις συνθήκες μια αριστερή αντιπολιτευση δεν εχει παρά μια βασική και διαρκή υποχρέωση-να δειχνει,με τις δημοσιες παρεμβάσεις της οτι το ζητούμενο δεν ειναι απλά ενα νέο ηθος κι υφος της εξουσίας αλλά η αλλαγή στους συσχετισμούς δύναμης εντος της συγκεκριμένης κοινωνίας-...... Το ζητουμενο ειναι -
η πολιτική οργάνωση των αναγκαίων συγκρούσεων με τον κυρίαρχο τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης....'''

ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΑ ''ΠΑΙΔΙΑ''!

LinkWithin

http://pentanostimi.blogspot.com/2009/10/blog-post_11.html
Oι ανόητοι θεωρουν οτι το να αστειεύεσαι

σημαίνει πως δεν εισαι σοβαρός

κι οτι ενα παιχνίδι με τις λέξεις δεν αποτελει απάντηση

paul valery

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΔΑΝΑΗ -ΑΣ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΓΙΑ ΛΙΓΟ

ΑΛΛΗ ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΔΑΝΑΗ -ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΜΟΝΑΔΙΚΟ--LOU REED-PETE TAOUSEND-PALE BLUE EYES