16/1/10

Η γιαγιά μου η Βενετία

Τη γιαγιά μου,απο την πλευρά του πατέρα μου εξ Αετοράχης Αρκαδίας,[επαρχια Γορτυνίας]τη λέγαν
Βενετία και τη φώναζαν ''Βενέτα'',και ''Βενετσάνα'' .
Τη θυμάμαι πάντα ΄΄γριά''με μαύρο μαντήλι εως τα ,σχεδόν 100 χρόνια που έζησε.Θα μου εδιναν το ονομά της αλλά επεκράτησαν αλλες σκέψεις.
Αυτο που με απασχολούσε απο παιδί ηταν το ονομά της,σπάνιο να σε λένε ''Βενετία''.Αλλά,παρα τις συνεχείς ερωτήσεις μου κανενας συγγενής[αγραμματοι χωρικοί],δεν ηξεραν γιατί βαφτίστηκε ετσι και οχι Μαρία,Ελένη κλπ.
Διαβαζοντας αντελήφθην πως η
εξήγηση ειναι απλή ,κι εχει να κάνει με την ιστορια της Γορτυνίας,της Αρκαδίας,της Πελοποννήσου ,της Ελλάδος εν γένει.
Την Πελοπόννησο ειχαν κατακτήσει οι Φράγκοι το 1205 ,μετα οι Ενετοί,την εποικισαν σλάβοι,εξ ου και τα σλαβικά τοπωνύμια στην περιοχή.Και οι Τουρκοι βεβαιως.
Μου φαινεται περίεργο που καποιοι ιστορικοί,αφου αναφέρουν ολους τους εποικισμούς,
τις ξενες κατοχές,κατακτητές ,κοκ ισχυρίζονται οτι ο ''ελληνισμος''παρέμεινε αλώβητος στο διαβα των αιώνων....και το αιμα μας δεν περιέχει στάλα αίμα ''βαρβάρων''........
Πάντως η γιαγιά μου η Βενετία,εξ Αετοράχης Γορτυνίας,ποιος ξέρει απο πού κρατά,[βρε λες ναμαι κι εγω βενετσιάνα?...........]
Αστειεύομαι,εχω ελληνική κατατομή[5ος αιών,οπως μουλεγε η φιλολογος]αλλά
θυμηθηκα τη γιαγια μου αυτες τις μέρες με τα περι μετανάστευσης, και μεταναστών,και οτι θα ανακατευτούμε με άλλα φύλα.αλλόφυλα που λένε,και πάει το ελληνικο μας αιματάκι περίπατο.........

[με την ευκαιρια ας ανοιξουμε κανενα βιβλιο ιστορίας....]

ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΑ ''ΠΑΙΔΙΑ''!

LinkWithin

http://pentanostimi.blogspot.com/2009/10/blog-post_11.html
Oι ανόητοι θεωρουν οτι το να αστειεύεσαι

σημαίνει πως δεν εισαι σοβαρός

κι οτι ενα παιχνίδι με τις λέξεις δεν αποτελει απάντηση

paul valery

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

ΔΑΝΑΗ -ΑΣ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΓΙΑ ΛΙΓΟ

ΑΛΛΗ ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΔΑΝΑΗ -ΜΙΣΙΡΛΟΥ

ΜΟΝΑΔΙΚΟ--LOU REED-PETE TAOUSEND-PALE BLUE EYES